Załatwianie spraw urzędowych w dogodnym dla nas czasie, bez pośpiechu i odrywania się od zawodowych obowiązków, a co najważniejsze bez kolejek – stało się rzeczywistością!
Mowa o „profilu zaufanym”, czyli nowoczesnym sposobie na załatwianie spraw urzędowych w zaciszu własnego domu. To bezpłatne narzędzie służy do identyfikowania osób w systemie e-administracji i jest tym samym odpowiednikiem bezpiecznego podpisu elektronicznego.
Posiadanie profilu zaufanego pozwala na samodzielne założenie własnej firmy oraz dokonywanie wszelkich zmian we wpisie, a także zawieszenie działalności za pośrednictwem Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Dzięki niemu możemy sprawdzić i opłacić składki ZUS. Profil zaufany umożliwia monitorowanie statusów aktualnie załatwianych spraw, jak również pozwala składać wnioski o wydanie różnych zaświadczeń i dokumentów.
Mniej znaną, ale równie przydatną platformą jest CEPiK. Dzięki niej po złożeniu elektronicznego podpisu możemy m.in. zweryfikować dane z dowodu rejestracyjnego pojazdu. Możemy sprawdzić w niej również, czy auto, które chcemy zakupić, nie jest pojazdem kradzionym. Platforma jest dostępna na stronie Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.
Mieszkańcy naszej gminy mogą również załatwiać niektóre sprawy za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej Urzędu Gminy Długołęka. Lista spraw, które można zgłaszać poprzez Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta, dostępna jest na stronie internetowej dlugoleka.eboi.pl.
3 kroki do uzyskania profilu zaufanego:
1. Zalogowanie się na platformie ePUAP
2. Wypełnienie wniosku o założenie profilu
3. Udanie się (w ciągu 14 dni) do punktu potwierdzającego profil w celu potwierdzenia tożsamości.
Marta Bielawska-Wawryło