Projekt realizowany był przez gminę Długołęka oraz Zespół Szkolno-Przedszkolny w Długołęce. Głównym celem projektu było zwiększenie do 31 marca 2015 r. szans edukacyjnych 50 dzieci (w tym 25 dziewczynek i 25 chłopców) 3-5 letnich, zameldowanych w gminie Długołęka, które nie uczestniczyły dotąd w edukacji przedszkolnej.
Okres realizacji projektu: 01 maja 2013 r. – 31 marca 2015 r.
Wartość projektu: 235 399,09 zł
Kwota dotacji: 200 089,23 zł
Wkład gminy Długołęka: 35 309,86 zł
W ramach kosztów projektu finansowane były 4 etaty nauczycieli dla dwóch nowych grup przedszkolnych oraz działania informacyjno-promocyjne.
- Działania w ramach projektu
– Utworzone zostały dwie nowe grupy przedszkolne po 25 dzieci w każdej w Zespole Szkolno-Przedszkolnym
w Długołęce.
– Zajęcia odbywały się od września 2013 r. do końca lutego 2015 r.
– Przedszkole w ramach projekty było czynne 5 dni w tygodniu (od poniedziałku do piątku) w godz. 6.30-17.30.
– Zajęcia/opieka dydaktyczno-wychowawcza były prowadzone w wymiarze 50 godzin tygodniowo dla każdej
z grup.
– Uczestnicy projektu zarówno dziewczynki jak i chłopcy brali udział w zajęciach oferowanych
w przedszkolu w równym stopniu, w celu przełamywania stereotypów.
– Zaprezentowano dzieciom istotę równych szans, poprzez zorganizowanie spotkania dzieci
z przedstawicielami różnych zawodów, aby poznały w danej roli zarówno kobiety jak i mężczyzn.
- Zarządzanie projektem
Projektem zarządzał Koordynator, który prowadził nadzór nad realizacją projektu, odpowiedzialny był za promocję i ewaluację projektu oraz jego prawidłowe zamknięcie pod względem rzeczowym i finansowym.
Na podstawie pełnomocnictwa za prawidłową realizację całości projektu odpowiadał dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Długołęce.
Efekty realizacji projektu:
– podniesienie ogólnego poziomu wykształcenia społeczeństwa, poprzez zwiększenie powszechnego dostępu do edukacji już od najwcześniejszych etapów wychowania i kształcenia – edukacji przedszkolnej.
– wartość dodana – stworzenie możliwości godzenia życia zawodowego i rodzinnego rodzicom, którzy dzięki zwiększeniu liczby miejsc w przedszkolu, otrzymali szansę oddania dziecka pod opiekę w placówce oraz powrotu do pracy zawodowej. Ponadto wartością dodaną było stworzenie większej liczbie dzieci szansy na szybszy rozwój intelektualny i fizyczny w grupie rówieśników.
Dokumenty do pobrania:
Regulamin uczestnictwa w projekcie
Karta zgłoszenia dziecka do przedszkola
Deklaracja uczestnictwa w projekcie
Oświadczenie o wyrażeniu zgody na wykorzystanie wizerunku
Rezygnacja z uczestnictwa w projekcie