Dnia 25.08.2017r. zawarto umowę o dofinansowanie projektu pod nazwą:
„Zwiększenie dostępności i jakości elektronicznych usług publicznych dla mieszkańców i podmiotów gospodarczych Powiatu Wrocławskiego oraz 8 Gmin: Czernicy, Długołęki, Jordanowa Śląskiego, Kątów Wrocławskich, Kobierzyc, Mietkowa, Siechnic i Żórawiny”. Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020; Oś Priorytetowa 2 Technologie Informacyjno – Komunikacyjne; Działanie 2.1 E-usługi publiczne, Poddziałanie 2.1.1 E-usługi publiczne – konkurs horyzontalny.
Projekt jest realizowany w partnerstwie przez Powiat Wrocławski (Lider) oraz 8 gmin położonych na terenie powiatu wrocławskiego: Czernicę, Długołękę, Jordanów Śląski, Kąty Wrocławskie, Kobierzyce, Mietków, Siechnice i Żórawinę (Partnerzy), na podstawie zawartego Porozumienia o współpracy z dnia 30.10.15 r. na okres przygotowania, realizacji i trwałości projektu. Projekt polega na wdrożeniu e-usług publicznych w urzędach administracji publicznej poprzez doposażenie urzędów w infrastrukturę teleinformatyczną, wdrożenie oprogramowania oraz e-usług zgodnie z potrzebami partnerów Projektu, szkolenie użytkowników e-usług, promocję projektu oraz zachęcenie interesariuszy do korzystanie z nowych e-usług. Głównym celem projektu jest intensyfikacja wykorzystania technologii ICT do budowy, uruchomienia i upowszechnienia dojrzałych elektronicznych usług publicznych, w tym usprawnienie procesów administracyjnych. Spodziewane efekty projektu to przede wszystkim wdrożenie nowych jakościowo elektronicznych usług publicznych o wysokim stopniu dojrzałości oraz usprawnienie procesów administracyjnych w zakresie obsługi dokumentacji ewidencjonowanej oraz gospodarki przestrzennej i personalizacji świadczonych e-usług publicznych – usprawnienie funkcjonowania administracji samorządowej.
Projekt zapewni użytkownikom tj. mieszkańcom, przedsiębiorcom oraz zainteresowanym podmiotom dostępność dojrzałych e-usług publicznych, a wdrożone rozwiązania wpłyną na racjonalizację wydatków m.in. poprzez:
– skrócenie czasu załatwiania spraw oraz wyeliminowanie lub znaczne ograniczenie konieczności osobistego stawiennictwa obywatela w urzędzie,
– obniżenie kosztów zużycia materiałów biurowych,
– stworzenie narzędzi do elektronicznego zarządzania obiegiem i przechowywaniem dokumentacji co zapobiegnie wielokrotnemu powielaniu i gromadzeniu tych samych dokumentów w różnych miejscach.
Całkowita wartość projektu: 11 453 319,81 pln (Gmina Długołęka 485.850,00 pln)
Kwota wydatków kwalifikowanych: 11 441 159,89 pln (Gmina Długołęka 485.850,00 pln)
Kwota dofinansowania z EFRR: 9 724 985,94 pln (Gmina Długołęka 412.972,50 pln)
Przewidywany termin zakończenia realizacji projektu: 31.05.2018r.