Szybciej, tylko z dowodem i dokumentem potwierdzającym prawo własności do lokalu – wraz z nowym rokiem zmieniły się przepisy meldunkowe.
Udając się do urzędu nie musimy już podawać informacji o wykształceniu, ani przedkładać książeczek wojskowych.
Zmiany dotyczą również możliwości zameldowania i wymeldowania w tzw. „jednym okienku”, co dotychczas było niemożliwe. To praktyczne rozwiązanie pomoże zaoszczędzić sporo naszego cennego czasu, bo nie będzie potrzeby wypisania się z poprzedniego miejsca stałego pobytu.
Dodatkowo powyższe czynności będą mogły być dokonane przez wyznaczonego pełnomocnika po przedłożeniu stosownego pełnomocnictwa. Wystarczy, że pełnoletni obywatel upoważni osobę go reprezentującą, która załatwi w jego imieniu wszelkie formalności związane z meldunkiem.
Kolejne zmiany w przepisach obejmują wydłużenie terminu na zgłoszenie stałego pobytu z czterech do trzydziestu dni. Nie trzeba będzie zgłaszać również meldunku czasowego, jeśli okres przebywania na danym terenie nie przekroczy trzech miesięcy.
Zmiana przepisów ma ułatwić i usprawnić powyższe procedury, a być może uaktualni faktyczną liczbę osób zamieszkujących tereny naszej gminy.
Marta Bielawska-Wawryło